I dagens värld är det svårt att veta exakt hur man ska nå ut med sitt företag. Fler och fler börjar inse att sociala medier är vägen framåt. Men exakt vilka kanaler passar företag?
MEDIUM
Det är viktigt att tänka på vilket medium ens företag ska satsa på. Och här är det viktigt att vara balanserad och välplanerad. Är det snabba korta budskap man vill nå ut med? Då är nog bilder att föredra och en relevant plattform för det. Vill man skapa djup och förmedla sig tydligt, då är nog text att föredra. Men mest effektivt är nog ljud, dvs. podcasts. Du kan läsa mer om fördelarna av podcasts här. Eller om du vill informera dig mer om sociala medier i övrigt, ta en titt här.
ATT SKAPA INNEHÅLL
När man driver ett företag är det inte alltid lätt att ha tid för att styra sina sociala medier och dessutom hålla sig uppdaterad på relevanta trender. Det är exempelvis en rådande trend att allt innehåll ska vara tillgängligt och anpassat för en stor variation av människor. Därför är det viktigt att ha en balanserad katalog av innehåll på sina plattformar. Behöver du hjälp med dina medier och plattformar, så läs mer här om byrån Engage som vi varmt kan rekommendera.